קטגוריות
ניהול עצמי

המודל הניהולי – פדגוגי למימוש הניהול העצמי

התפיסה הניהולית הפדגוגית של בתי הספר בניהול עצמי מושתתת על 6 יסודות מרכזיים :

  1. מיקוד שליטה פנימי
  2. האצלת סמכויות והעצמה
  3. בית ספר כארגון לומד
  4. אחריותיות, מחויבות ומתן דין וחשבון
  5. פיתוח יחסי בית ספר סביבה
  6. ניהול מושכל של משאבים

למרות שמנגנוני המימוש של כל היסודות הללו נוגעים הן להיבטים ארגוניים ופדגוגיים והן להיבטים כלכליים היסוד ה-6 הוא היסוד שהמימוש שלו הוא בעיקר בהיבט הכלכלי ונוגע בין היתר לתכנון תקציבי, ניהול כספי ולגיוס משאבים ממקורות נוספים במטרה להגדיל את האיתנות הכלכלית של בית הספר.

נתמקד ביסוד השישי – ניהול מושכל של משאבים וננסה לפרק אותו למספר סעיפים עיקריים ונראה מה הוא כולל :

  1. איגום כלל המשאבים המוקצים והמגיעים לבית הספר ממקורות שונים והעברתם לבית הספר
  2. בנייה ותכנון תקציבי המבטא את סדרי העדיפויות בתוכנית העבודה מקושרת המשאבים (תוכנית עבודה מקושרת תקציב)
  3. חיסכון ויעילות בהוצאות התפעול לטובת הוצאות פדגוגיות
  4. מעקב ובקרה באופן שוטף אחר ההוצאות השונות ושימוש נכון בדוחות הביצוע השוטפים בכדי לקבל החלטות תוך כדי שנת הלימודים
  5. גיוס משאבים והגדלת הכנסות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *